Ranzijn Tuin & Dier

Een sterk verbeterd e-commerce landschap.

magento

De keuze voor JustBetter .

Ranzijn tuin & dier is een speciaalzaak waar je terecht kan voor je tuin, dier en huis artikelen. Ranzijn tuin & dier heeft 15 offline vestigingen en een overkoepelende webshop waar je de artikelen online kan bestellen. Ranzijn tuin & dier was op zoek naar een partij die zowel een goede Magento 2 basis kon neerzetten als een efficiency slag doorvoeren in de interne processen. Daarnaast was er behoefte aan een proactieve en ambitieuze manier van samenwerken die zowel het e-commerce team als de webshop naar een hoger niveau kon tillen.

Ranzijn heeft voor een partnership met JustBetter gekozen omdat wij aan deze wensen voldoen. Dankzij een duidelijke roadmap voor het eerste jaar, de agile manier van samenwerken en innovatieve oplossingen voor complexe online vraagstukken staat er nu een compleet vernieuwde online situatie. De nieuwe online situatie van Ranzijn tuin & dier is tweeledig. Enerzijds worden de (potentiële) klanten beter bediend via de Magento 2 webshop en anderzijds is er bij Ranzijn tuin & dier intern een efficiency slag doorgevoerd onder andere door het inzetten van Akeneo. We zijn verantwoordelijk geweest voor het complete (UX) design, development en online marketing traject. Dankzij het langdurige partnership dat wij hebben met Ranzijn blijven we op basis van data de online situatie continue optimaliseren.

Specialismen

  • Hosting
  • Development
  • UX design
  • Online Marketing

Platform

  • Magento 2

Specialist in Magento 2 & Akeneo

Magento 2 kent voor ons geen geheimen meer. Zo hebben we samen met Ranzijn tuin & dier een innovatieve, veelzijdige Magento 2 webshop neergezet. Daarnaast hebben we door de krachtige combinatie met Akeneo een grote interne efficiency slag behaald. Ranzijn tuin & dier kan nu eenvoudiger en veel sneller producten en acties opvoeren.

Een op maat UX design traject

We hebben diverse diverse persona’s in verschillende user journeys uitgewerkt voor Ranzijn tuin & dier. Hieruit zijn verschillende knelpunten van de huidige situatie naar voren gekomen. Dit hebben we verwerkt in een compleet nieuw design van de webshop welke de gebruikerservaring moet verbeteren, de webshop een professionele uitstraling moet geven en de conversie moet verhogen.

Online Marketing

Vanaf het begin is ons online marketing team betrokken geweest. Zo is er in de UX Design fase al rekening gehouden met conversiedoelen en SEO vriendelijkheid van de nieuwe Magento 2 webshop. Daarnaast zijn vrijwel alle elementen op de Magento 2 webshop meetbaar gemaakt. Tevens draagt ons online marketing team zorg voor de optimalisatie van de online marketing kanalen (SEO & SEA).

Onze resultaten .

Eenvoudig en snel productverrijking in Akeneo.

Een hoogtepunt is de interne efficiency slag die is gemaakt door het PIM systeem Akeneo in te zetten. Dankzij de inzet van Akeneo kan Ranzijn tuin & dier eenvoudiger en sneller producten en acties opvoeren en verrijken. Dit scheelt Ranzijn tuin & dier veel tijd die ze nu kunnen besteden aan het optimaliseren van de webshop en marketingkanalen.

Een online folder in eigen beheer.

Ranzijn tuin & dier brengt zeer regelmatig een folder uit met allerlei acties. Deze staat nu ook op de webshop, zodat bezoekers op de hoogte zijn van de acties in die periode. In de oude situatie werd de folder door een externe partij wekelijks ontwikkeld. Dankzij een door ons ontwikkelde maatwerk oplossing kan Ranzijn tuin & dier de folder nu zelf beheren. De producten in de folder die online verkrijgbaar zijn zijn aanklikbaar gemaakt. Dit maakt het eenvoudig voor de bezoeker om meteen het juiste product te bestellen.

De Ranzijn tuin & dier winkelzoeker.

Eén van de hoofddoelen van de webshop is het faciliteren van informatie voor bezoekers van de offline vestigingen. Dankzij de winkelzoeker kunnen bezoekers op één pagina vinden waar alle 15 vestigingen zich bevinden en welke vestigingen er op dat moment geopend zijn. Verder kunnen bezoekers meteen zien welke faciliteiten de vestiging heeft en wat de juiste route is naar de vestiging. De openingstijden worden zo weergeven dat de dag van vandaag altijd bovenaan staat. Feestdagen worden apart weergeven zo is het direct duidelijk voor de bezoeker dat het om afwijkende openinstijden gaat. De winkelzoeker is zo ontwikkeld dat Ranzijn tuin en dier zelf eenvoudig de content van de winkels kan aanpassen. Zo krijgt de bezoeker altijd de juiste informatie te zien.

ranzijn shop

Ranzijn.nl uitgelicht

Een sterk verbeterd e-commerce landschap.

Een super snelle zoekfunctie dankzij Elastic search.

Het inzetten van Elastic search zorgt supersnel voor de juiste zoekresultaten. Zo vinden bezoekers dankzij Elastic search direct wat ze zoeken. Dit creëert een optimale gebruikerservaring en daardoor extra conversie voor Ranzijn tuin & dier.

Een overzichtelijk assortiment met configurable producten.

Het assortiment van Ranzijn tuin & dier bevat veel producten met verschillende varianten in bijvoorbeeld kilogrammen. Deze stonden in de oude situatie als losse producten op de webshop. Dit zorgde voor onnodig veel producten en een onoverzichtelijke situatie voor de bezoeker. Deze producten zijn nu gegroepeerd tot één product. Nu ziet de bezoeker direct welke variant van het product het meest voordelig is om aan te schaffen.

Meetbaar resultaat met Google Tag Manager en Hotjar.

Door Google Tag Manager te implementeren heeft Ranzijn tuin & dier inzicht in alles wat er gebeurt in de webshop. De belangrijkste gebeurtenissen, conversies en klikpaden zijn inzichtelijk gemaakt. Daarnaast wordt Hotjar ingezet om feedback van de bezoekers op de nieuwe webshop te verzamelen. Op basis van deze gegevens wordt de webshop gericht geoptimaliseerd. Dit zorgt voor meer conversies en een hogere klant tevredenheid.

Algolia magento 2 ranzijn

Bekijk ook onze andere Magento 2 cases.

Running.shop

Pushing Magento 2 to the limit!

Loungeset

Op zoek naar specialistische Magento 2 ervaring.