Op basis van het door PackagingDirect aangeleverde design zijn we samen aan de slag gegaan om een Rapidez webshop te ontwikkelen bovenop hun bestaande Magento 2 installatie. De nieuwe Rapidez installatie is multistore en multilanguage en bevat zowel B2B als B2C shops. Onze ruime ervaring in zowel B2C als B2B stelt Packagingdirect in staat om haar klanten en dealers via een multistore- en meertalige omgeving optimaal te bedienen. Highlights zijn:
Eindeloos variëren
Het assortiment van PackagingDirect bevat veel producten met verschillende varianten en productopties. Bij het bestellen van bekers bijvoorbeeld kan de klant kiezen voor de variant met of zonder bedrukking. Aan deze varianten hangen productopties zoals het aantal bekers, het aantal kleuren bedrukking, spoedlevering en de keuze tussen een eerste bestelling of een herdruk. Op basis van deze productopties wordt de product prijs bepaald. De klant kan het product na configuratie direct bestellen of een offerte aanvragen.
Staffelkortingen
PackagingDirect verkoopt een verscheidenheid aan kleine producten, zoals plastic bekers, in bulk. Om grootschalige aankopen van deze producten te bevorderen, hebben we staffelkortingen geïmplementeerd. Hierdoor kan PackagingDirect eenvoudig bepalen bij welke hoeveelheid klanten korting krijgen en hoe hoog deze korting is.
Multiple wishlists
PackagingDirect bedient veel terugkerende B2B- en B2C-klanten. Met behulp van de multiple wishlist functie kunnen deze klanten eenvoudig meerdere bestellijsten aanmaken en de producten met één druk op de knop bestellen zodra de bestelling compleet is.
Rapidez checkout theme
De standaard Magento 2 checkout werkt niet prettig voor developers en biedt weinig mogelijkheden voor maatwerkwensen vanuit de klant. Voor PackagingDirect hebben we het Rapidez checkout theme ingezet. Deze voldoet volledig aan de wensen van de klant, is gebruiksvriendelijk en eenvoudig aan te passen. Een specialiteit is de btw-validatie via EU VIES (Systeem voor uitwisseling van btw-informatie van de Europese Commissie), waardoor btw-nummers van zakelijke klanten automatisch worden gevalideerd.
Daarnaast integreert het Rapidez checkout theme functionaliteiten zoals PostNL verzendopties en locatiegebonden afhaallocaties in het bestelproces. Door postcodevalidatie toe te voegen wordt ervoor gezorgd dat verzendingen correct worden afgehandeld. Verder biedt het theme uitgebreide verzendlogica op basis van zowel klantgegevens als de artikelen in de winkelwagen, wat bijdraagt aan een efficiënte en gepersonaliseerde checkout ervaring.