Bij het onderhouden en ontwikkelen van Magento webshops is er niets vervelender dan opgebeld te worden door klanten die bijvoorbeeld niet kunnen bestellen of andere errors krijgen. Omdat JustBetter proactief mee denkt, hebben wij een module voor Sentry gebouwd voor Magento 2 die standaard deze errors en meldingen afvangt en doorstuurt naar een centrale database. Sentry zorgt er voor dat je een melding krijgt op een door jou gekozen kanaal (SMS, e-mail, Slack etc.) als er een error wordt gedetecteerd op je webshop. Daarnaast heeft Sentry een uitgebreide error monitoring. Zo zijn de omgevingsfactoren en kenmerken van de error (bijvoorbeeld welke browser er gebruikt werd) eenvoudig terug te vinden. Hierbij wordt extra informatie doorgestuurd die van belang is voor de ontwikkelaar. Daarnaast kan de klant een formulier invullen en het probleem eventueel nog beschrijven, zodat de ontwikkelaar meer informatie heeft over het probleem. Een error kan zo worden gereproduceerd en op basis van deze gegevens kan een ontwikkelaar proactief bugs oplossen.
Dankzij de JustBetter Sentry Magento 2 integratie module is Sentry nu zeer eenvoudig te integreren in Magento 2. De module is gratis te downloaden van GitHub en kan ingezet worden bij elke Magento 2 shop. Daarnaast is het gebruik van Sentry voor de eerste 10.000 errors (per maand) gratis.