Magento

De keuze voor JustBetter .

Dierapotheek.com is een online apotheek voor diergeneesmiddelen, dieet- en gezondheidsvoedingen en verzorgingsproducten voor dieren. Alle producten van Dierapotheek.com worden nauwkeurig geselecteerd door dierenartsen. Tevens kan de klant deskundig advies inwinnen bij de dierenartsen van Dierapotheek.com.

Dierapotheek.com was opzoek naar een partner voor haar e-commerce activiteiten met zeer specialistische Magento kennis. Daarnaast wil Dierapotheek.com samenwerken met een partner die snel kan schakelen en alle elementen in huis heeft om maximaal resultaat te behalen met de webshop. Wij zijn als platte organisatie met specialistische Magento kennis daarom de perfecte match voor Dierapotheek.com.

In 2018 is Dierapotheek.com overgegaan van Magento 1 naar Magento 2. Voor deze uitdaging heeft Dierapotheek.com wederom JustBetter als partner gekozen. Vanwege onze fijne samenwerking en specialistische Magento 2 kennis en ervaring.

Specialismen

  • Hosting
  • Development
  • UX design
  • Online marketing

Platform

  • Magento 2

Het complete online pakket

Wij zijn voor Dierapotheek.com het complete online pakket (design, development en online marketing). Dit zorgt ervoor dat Dierapotheek.com zich geen zorgen meer hoeft te maken over haar online business.

Conversie verhoging

Vanuit een sterk UX onderzoek van onze designers en online marketeers hebben wij het design bepaalt voor de nieuwe Magento 2 webshop waar conversie verhoging één van de hoofddoelstellingen is.

Agile werkwijze

Wij werken volgens een Agile werkwijze, dit houdt in dat er in sprints wordt gewerkt. In iedere sprint wordt er gewerkt aan het optimaliseren van Dierapotheek.com op techniek, design en online marketing gebied.

Onze resultaten .

UX design

In het verleden zijn er voor de Magento 1 webshop regelmatig diverse UX tweaks doorgevoerd om de webshop zo gebruiksvriendelijk en conversiegericht mogelijk te maken. Bij het ontwikkelen van de nieuwe Magento 2 webshop hebben we hier op doorgebouwd.

Er is eerst onderzoek gedaan naar de gebruikers en gebruikerservaring bij de Magento 1 webshop. Hieruit bleek o.a. dat in het nieuwe design voor de Magento 2 webshop meer de offline kracht van Dierapotheek.com terug moest komen. Om dit duidelijk te maken zijn elementen toegevoegd zoals foto’s van de dierenarts en zijn team, tips van de dierenarts en mogelijkheden voor de gebruikers om vragen te stellen aan de dierenarts. Zo is een duidelijke connectie gemaakt met online webshop en offline dierenartspraktijk. Verder is voor de productdetail en productoverzicht pagina een gebruiksvriendelijker en conversiegerichter design ontwikkelt.

Implementatie van Algolia

Een supersnelle en gebruiksvriendelijke zoekfunctie is voor Dierapotheek.com een belangrijk onderdeel van de nieuwe Magento 2 webshop.

Als eerste Nederlandse partner van Algolia zetten we ook bij deze Magento 2 webshop Algolia in. Algolia zorgt voor een supersnelle zoekfunctie wat zorgt voor een optimale gebruikerservaring en daardoor extra conversie. Dankzij het zelflerende algoritme van Algolia vinden bezoekers altijd eenvoudig het juiste product voor hun huisdier.

Magento 2 dierapotheek

Optimaliseren organische vindbaarheid

Dierapotheek.com trekt organisch een mooi aantal bezoekers naar de webshop. Echter is in de afgelopen jaren door de technisch verouderde Magento 1 installatie en gebrek aan nieuwe content de organische vindbaarheid langzaam achteruit. In de nieuwe situatie hebben wij de Magento 2 webshop optimaal ingericht voor SEO (organische vindbaarheid).

Qua techniek is er met elk onderdeel rekening gehouden om Google zo goed mogelijk de nieuwe Magento 2 webshop te laten indexeren. Daarnaast is er een aparte blog pagina toegevoegd om regelmatig nieuwe waardevolle content te plaatsen en op de productdetail pagina is ruimte gecreëerd om gedetailleerde product informatie toe te voegen. Deze optimalisaties dragen allemaal op hun eigen manier bij aan een verbeterde organische vindbaarheid van Dierapotheek.com.

Online advertising

Wij hebben alle online advertising uitingen van Dierapotheek.com in beheer. De hoofddoelstelling is om een zo hoog mogelijke omzet te creëren met zo min mogelijk kosten. Onze online marketeers zijn continue bezig met het beheren, analyseren en optimaliseren van de verschillende advertising campagnes van Dierapotheek.com in Google Ads. Ondanks de groeiende concurrentie is dankzij deze optimalisaties:

  • de omzet uit Google Ads vorig jaar met 70% gestegen;
  • het conversieratio dit jaar 48% hoger dan vorig jaar;
  • het aantal aankopen dit jaar 34% hoger dan vorig jaar;
  • het aantal vertoonde advertenties 46% hoger dan vorig jaar!

Conversieverhogend

In de nieuwe Magento 2 webshop van Dierapotheek.com zijn diverse conversie verhogende elementen toegevoegd om de webshop optimaal te laten presteren. De USP’s van Dierapotheek.com zijn uitgelicht, vertrouwenwekkende elementen (o.a. webshop keurmerk / klant reviews) zijn prominenter aanwezig. Daarnaast zijn op de productdetail pagina de producten gegroepeerd zodat de bezoeker eenvoudig kan zien welke hoeveelheden van het product verkrijgbaar zijn en wat voor hem het voordeligst is.

Ook hebben we de bestelreminder functionaliteit ingebouwd. Je hebt bijvoorbeeld twee honden thuis. Je doet gemiddeld een maand met een zak hondenbrokken. Wanneer je je inschrijft voor de bestelreminder krijg je automatisch een maand na het plaatsen van de order een bestelreminder om weer eenvoudig en snel een zak hondenbrokken te bestellen.

Magento 2 webshop dierapotheek

Dierapotheek magento 2 koppelingen

Er is een koppeling gemaakt met onder andere:

E-commerce consult

Vraag vrijblijvend een e-commerce consult aan voor jouw e-commerce vraagstuk.

  • Concrete vervolgstappen
  • Innovatieve ideeën