We zijn samen met Ruiter Dakkapellen de uitdaging aangegaan om een website te ontwikkelen met de optimale gebruikerservaring voor de bezoeker. Dit houdt in dat de website super snel en gebruiksvriendelijk is. Daarnaast is er gefocust op het creëren van de juiste beleving voor de potentiële klant. De oude website was gedateerd en voldeed niet meer aan de huidige design en ontwikkel standaarden, daarnaast sprak de website niet langer de gewenste doelgroep aan. Samen met Ruiter Dakkappelen en Ape to Zebra zijn we de uitdaging aan gegaan om een stijl te creëren die past bij Ruiter Dakkappelen.
Een website met ruimte om te groeien
Ruiter Dakkapellen heeft als hoofddoel om hun klanten meer ruimte te geven in hun eigen huis, zodat zij, ondanks bijvoorbeeld gezinsuitbreiding in hun vertrouwde woning kunnen blijven. Dit gevoel en de beleving van ruimte zijn doorgetrokken in de nieuwe website van Ruiter Dakkapellen. Het verhogen van het aantal online conversies is een belangrijk doel van de nieuwe website, naast het overbrengen van het Ruiter Dakkapellen gevoel.
Om deze doelen samen met Ruiter Dakkapellen te bereiken, hebben we gekozen voor een uitgebreid design traject. We hebben een grondige analyse gemaakt van de beschikbare data uit het verleden om de belangrijkste pagina's, interacties en conversie momenten vast te stellen. Op basis van deze data en meerdere inspiratiesessies met Ruiter Dakkapellen en Ape to Zebra, hebben we de visuele ontwerpen ontwikkeld. Het visuele ontwerp is component based en van alle componenten zijn meerdere varianten gepresenteerd. Aan de hand van deze componenten zijn de verschillende pagina's opgebouwd. Gezien de frontend in globale componenten is opgebouwd zijn deze gemakkelijk aanpasbaar en toepasbaar in de gehele website. Dit maakt het eenvoudig voor Ruiter Dakkapellen om zelf pagina's te toe te voegen en te optimaliseren.