In 2018 is er veel gebeurd in de wereld van e-commerce. Mobiele apparaten worden nóg meer gebruikt, Bol.com neemt steeds meer de marktplaats strategie over van Amazon en same-day delivery wordt steeds populairder. Dit zijn nog maar een paar “hoogtepunten”, want misschien heb je het zelf ook gemerkt: 2018 was een veelbewogen jaar.
In 2019 gaan we door met de trends van 2018, maar er komen ook zeker nieuwe trends bij. In deze blog gaan we je door 2019 heen helpen met de nieuwste technieken om je webshop nóg beter te maken.
Mobile shopping
Je hebt het vast niet gemist: mobiel shoppen wordt steeds populairder. In de afgelopen jaren is een stijgende lijn te zien in het aantal mobiele shoppers, en zoals het er naar uit ziet blijft deze trend voortzetten. Smartphones worden steeds sneller, groter en makkelijker in gebruik, waardoor een mobiele bestelling veel sneller is geplaatst dan een bestelling via een computer. Natuurlijk gaat de consument voor de snelste en makkelijkste optie, dus bestellen ze steeds vaker op hun smartphone.
Achteraf betalen
Je zit op je werk online te shoppen en je wilt gaan afrekenen. Alleen je was 1 ding vergeten: je hebt je betaalkastje nodig. Helaas heb je van die vervelende collega’s die overal iets van vinden, dus als jij je betaalkastje uit je tas moet halen zien ze dit en wordt er tijdens de koffiepauze gegarandeerd over je geroddeld.
Herkenbaar? Hoogstwaarschijnlijk niet, maar er is een grote kans dat minstens 1 van je klanten tegen dit probleem aan loopt. Voor dit specifieke geval zou het ideaal zijn om achteraf te kunnen betalen, zodat de klant thuis kan afrekenen op de bank als de spullen binnen zijn. Zo zijn ze ook geen geld kwijt als het product niet bevalt en scheelt het jou weer transactiekosten.