Laravel maatwerk

Vanaf 2020 werken we samen met Fietsenwinkel.nl aan het optimaliseren van hun online landschap. Naast de Magento 2 webshop en het Akeneo PIM systeem heeft Fietsenwinkel.nl diverse maatwerk applicaties die bijdragen aan een naadloze klantreis en een efficiëntere bedrijfsvoering. Samen met Fietsenwinkel.nl zijn we de uitdaging aangegaan om de diverse maatwerk applicaties zo in te zetten dat deze zowel voor Fietsenwinkel.nl als hun klanten zoveel mogelijk waarde toevoegen.

Specialismen

  • Laravel maatwerk
  • Geavanceerde hosting
  • Design
Fietsenwinkel.nl JustBetter

Specialist in maatwerk applicaties

Wij hebben veel ervaring met het ontwikkelen van diverse e-commerce ondersteunende maatwerk oplossingen. Voor Fietsenwinkel.nl hebben we deze ervaring ingezet om het maatwerk landschap op te schonen, verder uit te bouwen en te hosten. Middels deze reorganisatie van het maatwerk landschap is Fietsenwinkel.nl met ons als online partner klaar voor de toekomst.

Korte lijnen en een Agile werkwijze

We houden van flexibiliteit en korte lijnen. Direct schakelen met ons team zorgt voor het beste resultaat. Met Fietsenwinkel.nl werken wij dan ook volgens een Agile werkwijze. Dit houdt in dat er wordt gewerkt in overzichtelijke sprints, waardoor er altijd zicht is op de huidige situatie. Elke sprint voegt waarde toe aan de online business van Fietsenwinkel.nl.

Geavanceerde hosting

Een van de opschoonacties was het verhuizen van de maatwerk applicaties van AWS hosting naar de hosting architectuur van JustBetter. Door de vele data, aanvragen, orders, maatwerk koppelingen en overige processen dient alles zo efficiënt mogelijk te verlopen om de server zo min mogelijk te belasten en serieuze piekmomenten eenvoudig aan te kunnen.

Onze resultaten .

Het applicatie landschap van Fietsenwinkel.nl bestond uit zes maatwerk applicaties:

  1. Labels app - Configureren van verkoop labels voor de e-bikes in de offline winkels.
  2. Permissions app - Rollen en rechten applicatie t.b.v. alle maatwerk applicaties.
  3. Repairs app - Hier worden de e-bike reparaties in geregistreerd.
  4. Sef-service app - Hier kunnen klanten een e-bike servicebeurt aanvragen.
  5. Sales app - Het hart van de klantenservice afdeling.
  6. Store Guide app - Hier worden de infozuilen van de offline winkels beheert.

Samen met Fietsenwinkel.nl hebben we het applicatielandschap volledig vernieuwd, waarbij de Permissions App, Repairs App, Self-Service App en Sales App zijn samengevoegd tot één geïntegreerde app. De Sales app ontwikkeld middels Laravel is hiervoor als basis gebruikt. Het samenvoegen van deze applicaties heeft geresulteerd in één klantoverzicht van de initiële order tot aan werkopdrachten (reparaties/ service beurten) en de rest van het klantcontact. Daarnaast zorgt dit voor meer overzicht bij incidenten, een stabiele hosting en kostenreductie op het gebied van hosting en development.

Fietsenwinkel.nl Magento 2 webshop JustBetter

Orderoverzicht

De nieuwe applicatie biedt medewerkers van Fietsenwinkel.nl een gedetailleerd overzicht van alle orders, zowel afkomstig van de webshop als vanuit fysieke winkels. In het overzicht kunnen medewerkers eenvoudig filteren op klantgegevens en sorteren op verschillende parameters, zoals orderstatus.

Vanuit het overzicht kan een medewerker direct doorklikken naar een specifiek order. Hier wordt niet alleen de order weergegeven, maar ook alle andere informatie die bij een klant hoort (eerder geplaatste orders en andere contactmomenten). Zo kunnen medewerkers van Fietsenwinkel.nl de klant zo goed mogelijk helpen.

Ticketsysteem

Ter bevordering van de samenwerking tussen diverse afdelingen binnen Fietsenwinkel.nl hebben we samen met Fietsenwinkel.nl een geavanceerd ticketsysteem ontwikkeld. Dit systeem stelt medewerkers in staat om taken aan elkaar toe te wijzen en onderling vragen te stellen. Dit zorgt voor een efficiënte samenwerking binnen het team van Fietsenwinkel.nl.

Fietsenwinkel maatwerk

Mijn Fietsenwinkel

Klanten hebben de mogelijkheid om in te loggen op "Mijn Fietsenwinkel". Daar kunnen ze hun fiets selecteren en eenvoudig een reparatie- of servicebeurt aanvragen bij een gekwalificeerde servicepartner. De beschikbare servicepartners worden gepresenteerd op basis van verschillende criteria, waaronder afstand, merkvoorkeur en de specifieke onderdelen van de fiets. Hierbij wordt gebruikgemaakt van een vaardigheidsmatrix om de juiste match te garanderen.

Zodra een aanvraag binnenkomt bij de servicedesk van Fietsenwinkel.nl, wordt deze direct doorgestuurd naar de juiste servicepartner. De service partner neemt contact op met de klant middels de door Fietsenwinkel.nl geconfigureerde mailtemplates, zo worden klanten ook op de hoogte gehouden van de status van de reparatie.

Fietsenwinkel

E-mailmanager

Vanuit diverse plekken in de applicatie worden e-mails verzonden naar onder andere klanten en servicepartners. Om het beheer van de mailtemplates eenvoudig en overzichtelijk te houden, hebben we de e-mailmanager ontwikkeld.

Gebruikersbeheer

In de applicatie heeft Fietsenwinkel.nl de mogelijkheid om op basis van vooraf gedefinieerde rollen gebruikersrechten toe te kennen voor de relevante onderdelen van de applicatie. Hierdoor zien medewerkers en servicepartners alleen de informatie die voor hen relevant is.

fietsenwinkel app

Geavanceerde dashboards

De applicatie is voorzien van diverse dashboards die een overzicht bieden van lopende processen. Deze dashboards stellen Fietsenwinkel.nl in staat om de verschillende bedrijfsprocessen effectief te monitoren en bij te sturen op basis van deze informatie.

Met JustBetter ervaren we een vakkundige, proactieve samenwerking die snel resultaten oplevert. Samen hebben we een optimale koppeling tussen onze diverse systemen gecreëerd.

Mark de Vos

Eigenaar

Onze maatwerk highlights. Ben jij de volgende?

E-commerce consult

Vraag vrijblijvend een e-commerce consult aan voor jouw e-commerce vraagstuk.

  • Concrete vervolgstappen
  • Innovatieve ideeën